Fortfarande ont i foten...

Eftersom min fot bara har fortsatt göra ont sen i onsdags gick jag till doktorn med den idag. Jag hade inte bokat tid så jag fick träffa en AT-läkare, Tomas, först. Han sa att han trodde att jag hade en infektion i foten men för att vara säker ville han fråga en annan läkare också. Så han hämtade en läkare som heter Mira och hon sa precis som skolsyster att det var en överansträngning. Jag hade under min promenad i tisdags överansträngt ett ligament i foten och det är därför jag har så ont. Det kommer gå över på 4-6 veckor(!) och tills dess ska jag undvika att anstränga foten. Det innebär ingen träning, att jag måste åka buss till skolan, att jag inte kan sitta barnvakt, att jag inte kan gå på stan...jag kan alltså knappt göra någonting alls! I en månad!!! Jag höll på att svimma när hon sa det! Nåja, det finns väl några fördelar med det...som att aldrig behöva ta ut hunden, att inte behöva hjälpa till hemma, att bli uppassad...jag kanske kan vänja mig trots allt!

Ikväll ska jag hem till Klaris på filmkväll. Jag, Klara, Natta, Jenny, Sofia, Jessica och kanske Helena ska se Ps! I love you plus eventuellt en skräckis. Hoppas inte det, jag går alltid och är rädd i evigheter efter skräckfilmer. Vi får se om vi kanske ska sova över där också. Om det blir två filmer gör jag nog det men annars tycker jag det är skönt att få sova i min egen gosiga säng! Klara ska dessutom gå upp ganska tidigt imorgon bitti och jag vill sova ut!

P.S. I love you med Hilary Swank och Gerard Butler 

Alla ska ta med sig något gott och jag funderar på ostbågar, mitt favoritsnack. Eller om man ska vara seriös och baka en kladdkaka? Vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0