Söndag kväll

Filmkvällen i fredags var jättekul! Vi såg först P.S. I love you och alla utom typ Jenny och Natta satt och grät:) Det var verkligen en jättebra film, typ sorglig men ändå romantisk. Kom förresten efter ett tag på att Gerry spelas av samma person som spelar Fantomen i Phantom of the Opera! Han är supersnygg även där. Sedan satte vi igång Life of Brian, typ världens roligaste film! Men vi hann bara se typ en halvtimme för sen skulle Jenny gå hem och det var hennes film! Men jag tänkte nog fråga henne om jag får låna den imorgon, vill gärna se klart den. Jag sov över hos Klara och det var jättemysigt:) Vi kollade lite på en film som gick på tv, typ K-PAX och pratade lite och sen sov vi som stockar! Vid typ 20 över åtta vaknade jag, förmodligen av att Klara gick för då passade hon på att ta en springrunda. Jag satte på något barnprogram och åt upp de överblivna ostbågarna till frukost.

Vid halv tio kom mamma och hämtade mig, jag får ju inte gå så mycket så hon kommer behöva skjutsa mig överallt! Hemma packade jag bara ihop lite saker innan jag åkte iväg till Fruängen för att träffa pappa. Han var där med sin flickvän för att hennes syster fyllde år. Från Fruängen åkte vi ut till landet, jag och pappa. Där lagade vi världens godaste middag med biff, pommes, vitlöks-bearnaise och rödvin. Till efterrätt hade pappa bakat en citronkaka, typ hans favorit, óch den var också jättegod. Sen på kvällen tittade vi på Världarnas krig som vi hade köpt tidigare på nån mack och mitt när vi sitter där så hör vi ljud utifrån! Det var typ kolsvart ute men så ser vi ficklampor som lyser och jag blir typ asrädd! Så ser vi några orangeklädda människor därute och vi säger åt dem att gå runt, så gör de det och vi öppnar. Det visar sig att det är polisen som är ute och letar efter en person som bor på ön bredvid. Vi pekade ut riktning och gav vårt telefonnummer och så gick de. Efter typ en halvtimme ringde polisen och då var det så att den här personen hade supit sig jättefull och det var därför polisen hade behövt komma!

Idag har vi bara jobbat på landet med att stänga igen, typ dra upp roddbåt och stänga av kylskåp. Jag kom hem för typ en timme sen. Snart är det dags för middag och sedan ska jag försöka skriva min labrapport men det lär bara sluta med att jag somnar famför tv:n som vanligt:). Oj, nu ropar mamma att det är middag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur kunde du hjalpa med roddbaten nu nar du har ont i foten??

<3

2008-09-21 @ 23:16:23
Postat av: Katarina

vi har en vinch(vet inte riktigt hur det stavas) så det enda jag gjorde var att stoppa in några däck under båten!

<3

2008-09-22 @ 12:24:23
URL: http://inastinas.blogg.se/
Postat av: Anna

I see, ni gor det pa deeee sattet :p Nar jag var ung, da var det allt annorlunda :D

2008-09-22 @ 20:24:08
Postat av: Jenny

men hallååå, jag grät ju visst ;) men i slutet var jag så trött på filmen så orkade inte gråta mer :P

haha men gud ännu mer galna människor som står utanför fönstren? det var kanske ingen bra idé att jag skrämde er sådär hos klaris.. du kommer ju få men för livet! moahaha

2008-09-22 @ 21:20:19
URL: http://jennyjennyjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0