Hej igen

Det var världens intressantaste föreläsning idag på universitetet! Den handlade ju som sagt om muslimskt mode i Europa, och vi fick veta så många saker som jag inte hade nån aning om. Det är klart att man inte kan bli helt insatt på bara två timmar, men känner i alla fall att jag kan lite mer nu. Visste ni till exempel att för 10 år sen bar många kvinnor slöjor i Europa men tog av sig dem på planet till Mellanöstern? Hade iaf jag ingen aning om:) Och bara hur man väljer att sätta upp sin slöja är ju en konst. Jag hade ingen aning om att det var så avancerat. På slutet fick vi se en film om två tjejer som hade satt upp en modeshow med islamic fashion, och det fanns verkligen några ascoola outfits där.


Fyra av de oändliga möjligheterna att sätta upp sin slöja


Kommentarer
Postat av: Anna

söt blogg :)

2009-09-15 @ 08:07:55
URL: http://kakpaketet.blogg.se/
Postat av: ina

tack så mycket!:D

2009-09-15 @ 10:34:11
URL: http://inastinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0