Cementträdgården

Idag blir det nästan bara plugg! Jag har något kapitel till samt ett par tal kvar att läsa, plus en hel del orddefinitioner.

Just nu sitter jag och snickrar på en bokrecension till Ian McEwans Cementträdgården. Den handlar om fyra barn, Julie, Jack, Sue och Tom, i England vars mamma dör i sängen. De begraver henne i cement i källaren av rädsla för att bli splittrade om nyheten om moderns död kommer ut. Utan föräldrar och utan någon vuxen som kan berätta vad som är rätt och fel utvecklas alla barnen utom möjligtvis Sue på ett väldigt skrämmande sätt. Boken är visserligen väldigt intressant men, får jag väl erkänna, inte alls något jag skulle läst frivilligt. Bokrecensionen är iallafall till en kurs i retoriken, den ska vara inne på måndag så jag har några dagar på mig.

Förrutom plugg så har jag även hunnit med en härlig promenad med hunden, Svea. Det är skönt att vara ute och röra på sig, särskilt en fin dag som det här. Älskar hösten, särskilt nu när det är klar och kylig luft, solsken och löv som börjar tappa färgen. Och mörka kvällar när man kan kura ihop sig med en kopp te och en mysig bok eller film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0