EN KVÄLL PÅ STAN

Igår var jag ju som sagt med min lilla basgrupp i Stockholm. Vi hade en väldigt trevlig kväll, det var middag på Vapiano följt av Åhléns och Café 60 innan vi begav oss dit vi faktiskt skulle, till tv4-huset och Kvällsöppet med Ekdal.

Vi var där med basgruppen egentligen för att studera debatten ur ett retoriskt perspektiv, men man rycktes verkligen med av talarna. Som tur är finns det ju Play tänkte jag och ägnade timmen mest åt att bara lyssna på vad de sa. Först ut var Anders Borg och Tommy Waidelich som möttes i en debatt om den ekonomiska situationen i Sverige idag, sådär precis efter att Borg lämnat in vårbudgeten. Det märktes verkligen vem som var herre på täppan, i verkligheten mer än nånsin. Borg svepte ju runt med Waidelich som jag vet inte vad, men grymmast var ändå Ekdal själv - han lekte ju med båda som han ville. Tyckte nog ändå att även om båda fick fram bra argument så var det Borg som vann debatten.

Efter Borg och Waidelich var det dags för en debatt om huruvida homosexuella skulle få skänka blod eller inte, idag är det ju förbjudet. Den debatten hade jag verkligen höga förväntningar på, jag är relativt engagerad i hbt-frågor och tycker att det är rent ut sagt korkat att vanliga människor inte ska få göra allt som alla andra får. Tyvärr sjönk debatten ganska platt, den ena deltagaren stod mest bara och gnällde medan hans motståndare leverade argument efter argument....lite besviken blev man!

Här är en urusel bild på mig men den bästa som togs under kvällen. Efter nästan två år med kameran har jag fortfarande inte listat ut hur man ska ställa in blixten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0