Bokrea

Igår var en härlig dag, jag var på två(!) bokreor! Fick med mig fem böcker hem men är riktigt sugen på att gå tillbaka och fynda mer.

Böckerna jag fick med mig hem var:

1. Johan Theorin, Blodläge
Theorin är en deckarförfattare som jag och Erik fastnade för förra året, han skriver riktigt spännande om läskiga saker på Öland. Ska nog skynda mig att läsa den här så att inte Erik snor den...;)
2. Sju sorters kakor
Klassisk bakbok, nästan ett måste när man snart ska flytta hemifrån! Blir sjukt suktad av att bara titta igenom den, jag vill baka alla!
3. Emily Brontë, Svindlande höjder
Ytterligare en klassiker som man måste ha, har faktiskt fortfarande inte läst den. Men nu ska det bli av!
4. George Orwell, 1984
Ännu en klassiker, jag passade verkligen på att fynda alla böcker man "ska ha läst". Är inne i en liten sån period, när jag tycker det är kul att läsa sånt som har gjort intryck på många.
5. Erlend Loe, naiv. super.
En norsk författare som skriver sjukt roliga böcker. Han har bl.a. skrivit om en norrman, Doppler, som flyttar ut i skogen och bor tillsammans med en älg. Den här är jag inte hundra på vad den handlar om men ser fram emot att läsa den.

De två översta kommer från Akademibokhandeln, de tre undre kommer från Pocket Shop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0