King's speech

Det är väl ingen som har missat att Oscarsgalan gick igår kväll, och såhär dags har väl de flesta hunnit se vilka som vann. Jag sov igenom hela galan, att sitta uppe hela natten är bara kul om man gör det med kompisar(vilket man inte får göra när man är sjuk...) men idag såg jag att min favorit, King's speech, hade vunnit hela fyra priser! Bästa film, bästa regi och bästa manus, och dessutom bästa manliga huvudroll till Colin Firth. Jag såg filmen för några veckor sen med Erik och vi tyckte båda att den var helt otroligt bra. Både Firth och Helena Bonham Carter som spelade hans fru var så duktiga, de lyckades fånga in hela publiken. Jag håller ju på och läser retorik nu så det är väl kanske delvis därför jag har fastnat för filmen, det var så mycket jag kände igen. Alla övningar Firth får göra för att lära sig tala har ju vi också gått igenom, vi har också hållt på med sångövningar och övat på att utnyttja rummet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0