Kväll med pappa

Nu ikväll så har jag träffat pappa och hans fru, de bjöd på god middag och bio. Vi började på Ciao Ciao där jag åt pizza med ananas(godast!) och blåbärscrème brulée som också var såå god! Spännande kombination tyckte jag också. Men ska jag vara helt ärlig var kanske pappas chokladbakelse liite godare;) Vi pratade om allt som händer i våra liv, det är inte så ofta vi ses så då får man ta igen det lite. Men nu på fredag ska jag hem till dem, då ska vi fira Becka som fyller år! Efter middagen så gick vi till Sturebiografen där vi såg Sarahs nyckel, en riktigt gripande film om en flicka under andra världskriget och hennes historia. Själva berättelsen var hemsk, det hände så mycket jobbigt, men det fanns små ljusglimtar ganska ofta, som nazisoldaten som hjälpte Sarah att fly och den äldre mannen som 60 år senare vågar berätta vad som hade hänt. Mer ska jag inte berätta för då försör jag bara, men jag rekommenderar den verkligen.


Filmens affisch, talangfulla Kristin Scott Thomas spelar huvudrollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0